Az Alfa Romeo kifúrása

2013.05.27. 12:27

Giovanni Agnelli politikában kivívott hatalma odáig nőtt, hogy ő és a markában tartott lobbycsoport sikeresen akadályoz meg egy sor törvénytervezet, mint például az állami vasúttársaság az ország vasúthálózatának és a vonatok gyártására vonatkozó monopólium kialakulását. A Fiat részt vesz hajógyárak őpítésében is, sőt, megmagyarázhatatlan módon kitúrja az Alfa Romeot (amely azóta a Fiat csoport tagja), mint főkivitelezőt egyes állami megrendelések során.  

A növekedés azonban nem volt problémamentes: a gyártási részlegnél akadozott a kerék, amely egészen odáig fajult, hogy a Hadügyminisztérium kénytelen volt az "ellenséges" Ford-hoz fordulni 3000 katonai teherautó leszállítására vonatkozó megrendeléssel, amelyek Etiópa megszállásához voltak szükségesek. A Fiat csak nagy nehézségek és jelentős késedelem után volt képes másik 5000 katonai teherautó előállítására, ráadásul komoly összegű kártérítés fizetésére is kötelezték őket a késedelem és a minőségi kivetnivalók fennállása miatt.

Ha a gyártás akadozott is, a Fiat, mint birodalom, virágzott. új területekre léptek be, Veneto tartományban cement - és műanyaggyárakat építettek.

1937-re a Fiatnál immár 50.000 munkás dolgozott.  

1937 Alfa Romeo 8C-4

1937-es Alfa Romeo modell

A bejegyzés trackback címe:

https://fiatlegenda.blog.hu/api/trackback/id/tr725320073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása